Zastosowanie dwumasy w benzynie

Słuszność zastosowania kół dwumasowych budzi od długiego czasu mocne kontrowersje. Jest to jeden z najdroższych elementów, we współczesnych samochodach. Koło dwumasowe stosowane jest w coraz większej liczbie pojazdów. Zapraszamy do przeczytania poradnika na ten temat.

Koło dwumasowe w benzynie

Koło dwumasowe, jak możemy domyślić się z samej nazwy, posiada dwie oddzielne masy. Obecnie dwumasowe koła montowane są również w samochodach napędzanych benzynowymi silnikami. Koło dwumasowe, niewiele różni się od koła zamachowego. W koło dwumasowe wyposażona jest dziś większa część silników, nie tylko tych wysokoprężnych.

Zalety dwumasy w benzynie

Chodzi tutaj o zrozumienie zasad działania, a nie o budowę, ponieważ na tę drugą nie mamy wpływu. Zadaniem koła dwumasowego jest w dużym uroszczeniu, uprzyjemnienie jazdy pasażerów. Dzięki zastosowaniu koła dwumasowego w silnikach, zmniejszają się drgania na małych obrotach silnika. Koło dwumasowe stosuje się w autach, w celu zmniejszenia przeciążenia, które może być spowodowane ostrym ruszaniem lub hamowaniem silnikiem. W ten sposób, skutecznie ochraniana jest skrzynia biegów oraz inne istotne elementy. Liczni producenci kół dwumasowych, są przekonani, że zastosowanie ich znacznie ułatwia zmianę biegów oraz wpływa korzystnie na ogólny komfort jazdy. Wprowadzenie koła dwumasowego do motoryzacji, nie było podyktowane jedynie powyżej wymienionym aspektom. Było to m.in. wprowadzenie nowych technologii w układzie zasilania pojazdu, skutkującymi zwiększeniem ciśnień wtrysku, szczególnie w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi.

Jakie są objawy awarii koła dwumasowego?

Wiemy już, do czego służy omawiane koło dwumasowe. Pomimo dużej ilości pracy, jaką wykonuje ten element, nie jest ono pozbawione wad. Jeśli nie będziemy o nie dbać, możemy bardzo szybko przekonać się, jak kosztowny jest to element. Przez ostatnie lata, producenci poprawiają jakość tego elementu. Koło dwumasowe to element układu napędowego, który charakteryzuje się wysoką awaryjnością. Awaryjność ta stwarza stosunkowo wysokie koszty naprawy potocznie zwanej „dwumasy”.

Podczas wymiany sprzęgła, konieczna jest właściwa ocena stanu dwumasowego koła. Koło dwumasowe jest dużo bezpieczniejsze oraz wydaje niż zastosowanie koła sztywnego.

Objawy zużytego koła dwumasowego, mogą mylnie wskazywać nam uszkodzenia innych podzespołów, ale już dostrzeżenie zmian w naszym samochodzie znacznie ułatwi nam namierzenie właściwej usterki. Usterki, mogące pojawić się w ramach układu sprzęgła, mogą pojawić się wskutek naturalnego zużycia. Wymiany dokonuje się najczęściej podczas wymiany sprzęgła, ponieważ są to sąsiadujące elementy, do których nie łatwo się dostać. Stuki, dzwonienie oraz wibracje podczas uruchamiania silnika, są to najczęstsze objawy zużycia się koła dwumasowego.

Koło dwumasowe to jedna z najdroższych i zarazem jedna z najbardziej awaryjnych części. Niestety zużywa się często poprzez niewłaściwą eksploatację, dlatego też dbanie o ten element, jest bardzo istotne.