Koło dwumasowe w benzynie
Koło dwumasowe, jak możemy domyśleć się z samej nazwy, posiada dwie, oddzielne masy. Jest to konkretnie masa pierwotna oraz masa wtórna. Koło dwumasowe pełni bardzo ważną rolę w samochodzie osobowym. Po pierwsze, jego głównym zadaniem jest uprzyjemnienie jazdy. Element ten, jest również odpowiedzialny za tłumienie wszelkich drgań skrętnych, wytwarzanych bezpośrednio przez silnik. Dobrze eksploatowany samochód osobowy, posłuży długiej żywotności tego koła dwumasowego.
W głównym elemencie, czyli w masie pierwotnej znajdują się sprężyny, ich podstawowym zadaniem jest tłumienie drgań skrętnych. Ich środowiskiem pracy jest właśnie wnętrze masy pierwotnej. Masa wtórna natomiast, współpracuje z tarczą sprzęgłową i dociskana jest do masy wtórnej. Ważnym również zadaniem, koła dwumasowego jest także ochrona układu przeniesienia napędu, na przykład przed wpływem wysokiego momentu obrotowego wytwarzanego przez napęd.
Rola koła dwumasowego w samochodzie benzynowym
Realnie, koło dwumasowe, działa w momencie uruchamiania silnika, wtedy generowane są bardzo duże moce, które powodują właśnie takie charakterystyczne drgania. W tym momencie sprężyny pełnią swoje role, czyli tłumią one te drgania.
Tak naprawdę, koła dwumasowe w benzynie od lat stosowane są w tych silnikach. Dzieje się to za sprawą tego, iż w silnikach benzynowych są one wręcz całkowicie bezawaryjne. Koła dwumasowe idealnie sprawdzają się w przypadku benzyny, ułatwiają pracę samochodowi osobowemu, upłynniają jazdę. Koło dwumasowe również ułatwia zmianę biegów. Co również jest ważne, koło dwumasowe w samochodzie benzynowym, znacznie wydłuża żywot niektórych elementów przekładni. Koło dwumasowe bardzo poprawia komfort podróży. Również ważne jest to, że stan techniczny samochodu osobowego napędzanego benzyną, ma ogromne znaczenie dla eksploatacji dwumasy
https://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-objawy-zuzycia-kola-dwumasowego/104