Audi A4 B5 – godny następca Audi 80?
Samochody Audi produkowane przez niemiecki koncern Volkswagena cieszą się dużą popularnością wśród Polaków. Żeby potwierdzić tę tezę wystarczy przyjrzeć się jakiemukolwiek parkingowi osiedlowemu i policzyć, ile różnych modeli Audi jest na nim zaparkowanych. Spośród średniej klasy samochodów osobowych zjeżdżających z linii produkcyjnych Audi najczęściej spotkać można audi a4 b5.
Następca Audi 80
Pierwszy model samochodu audi a4 b5 został zaprezentowany w 1994 roku, natomiast ostatni został wyprodukowany w 2001 roku. W tym czasie koncern wprowadził na rynek tysiące A4, w których zastosował nowoczesną płytę podłogową VAG. Co więcej, audi a4 b5 była wydawana w dwóch rodzajach nadwozia (sedan i kombi). W tych samochodach montowane były zarówno skrzynie manualne (5-biegowe), jak i automatyczne (4-biegowe). Ponadto pojazdy Audi sprzedawane były z napędem przednim i quattro.
A4 dostępna była w różnych wersjach silnikowych. Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to dominowały motory o pojemności 1,8 (125 KM lub turbo 150 i 180 KM). W przypadku silników diesla największe uznanie wśród kierowców posiadał silnik o mocy 1,9 i 2,5 TDI. Silniki diesla posiadały różne wersje mocy maksymalnej (75, 90, 110, 150 KM).
Lifting A4
Niemieccy konstruktorzy w 1997 roku dokonali pierwszych zmian w produkowanym modelu A4, jednak prawdziwe przeobrażenie tego samochodu dokonało się dwa lata później. Wtedy to zmieniono zderzaki, a także wymieniono reflektory, dostosowując je to jazdy na ksenonach. Zmiany dotknęły również wnętrze pojazdu, w którym wstawiono nowe fotele oraz dokonano zmian estetycznych w desce rozdzielczej (nowe liczniki, do niektórych wersji dodano nawigację).
W 2001 roku zaprzestano produkcję audi a4 b5, wydając na rynek nieco większy i osiągające lepsze wyniki samochód, czyli Audi A4 B6.