Volkswagen Golf III – niesłabnąca popularność

Volkswagen Golf trzeciej generacji zdążył się już mocno zestarzeć, jednak w dalszym ciągu bije rekordy popularności, przyciągając kierowców poszukujących sprawdzonego, solidnego i taniego samochodu kompaktowego.

Samochód od początku był rynkowym hitem a jego popularność nie słabnie. Pomimo tego, iż jest już samochodem starym o mało wyszukanym wyglądzie wciąż jest bardzo popularny na polskich drogach, powstają także liczne fankluby modelu.

Volkswagen Golf III nie jest kłopotliwy w utrzymaniu a ponadto jest bardzo ekonomiczny, ponieważ rynek nowych i używanych części zamiennych jest bardzo bogaty. Ponadto konstrukcja samochodu jest niezwykle prosta i każdy mechanik jest w stanie podołać jego serwisowaniu. Silniki montowane w Golfach trzeciej generacji cieszą się bardzo dobrymi opiniami, zarówno te benzynowe jak i diesle.

Silnik

Największą bolączką silników w tym dość wiekowym samochodzie są wycieki oleju, które pojawiać się mogą przy uszczelniaczach wału korbowego, pokrywie zaworów oraz w okolicach miski olejowej. Przed zakupem Golfa III nie powinnismy zapomnieć o spojrzeniu pod spód danego egzemplarza. Jeśli chodzi o osprzęt silników najwięcej problemów mogą sprawić pompa płynu chłodzącego oraz pompa paliwa. W przypadku silników wysokoprężnych warto przyjrzeć się kondycji świec żarowych oraz turbosprężarki.

Podzespołem podatnym na uszkodzenia jest również sprzęgło Golf 3, którego zużycie może dawać objawy w postaci hałasów lub ciężkiej pracy pedału sprzęgła.

Jeżeli użytkownik turbodiesla nie przestrzega zasad oszczędzania silnika, (takich jak rozgrzewanie silnika po rozruchu czy pozostawienie silnika kilka minut na wolnych obrotach przed wyłączeniem) musi liczyć się z kosztowną naprawą turbosprężarki.

Przeniesienie napędu

Słabą stroną Golfa trzeciej generacji są przeguby napędowe cechujące się niską trwałością. Szczególnie mocne wersje silnikowe są zabójcze dla kondycji tych elementów, które mogą nadać się do wymiany już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Objawem problemów z przebiegami są hałasy takie jak stuki czy trzaski dochodzące z okolic kół w trakcie przyspieszania na zakrętach.

Dodatkowym problemem często napotykanym w Golfach trzeciej generacji są wyniki oleju ze skrzyni biegów.

Typową usterką po dłuższej eksploatacji jest także sprzęgło Golf 3. Według użytkowników często ma miejsce sytuacja, w której sprzęgło Golf 3 nie puszcza i zostaje wciśnięte do podłogi. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele, jak np. problemy z linką sprzęgła. Jeśli sprzęgło Golf 3 uległo zużyciu naprawa nie powinna nas drogo kosztować, części zamiennie do tego modelu są nadzwyczaj tanie a jeśli poszukamy sprzęgła samodzielnie w sklepie internetowym z dobrej jakości zamiennikami zakup sprzęgła powinien być bezbolesny dla naszej kieszeni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *